city scape

Canalul Bega

Canalizarea râului Bega a început în 1728 în amonte de Timişoara, când contele Mercy a dispus săparea unui canal care să contribuie la asanarea terenurilor inundabile din jurul Timişoarei. În 1739, inginerul olandez Fremaut continuă canalizarea intervenind cu diguri pentru reglementarea cursului Begheului. Ca urmare Timişoara beneficiază enorm de reducerea riscului de inundaţii, dar mai ales de uscarea mlaştinilor din împrejurimi. În 1752 exista deja Portul Timişoara în cartierul Iosefin. Până la începutul Primului Război Mondial navigau pe canal 563 ambarcaţiuni comerciale, timp de 305 zile pe an. In perioada 1937 - 1938. Traficul suferă grav din cauza celui de-al doilea război mondial, iar în 1958 transportul de mărfuri încetează. In 1869 pe canalul Bega se fac primele curse de pasageri. Timişoara devine astfel primul oraş din România ce utilizează acest mijloc de transport în comun. Transportul de pasageri pe canal a cunoscut un vârf de circa 500.000 pasageri în anul 1944, navele de pasageri fiind retrase în anul 1967. O mică parte rămâne navigabilă pe raza municipiului Timişoara pentru un număr mic de nave de agrement. In prezent, barcile, vaporasele sau hidrobicicletele vor fi o obisnuinta pentru Canalul Bega, deoarece in curand acesta va fi navigabil. Cu alte cuvinte, o parte din transportul in comun in Timisoara s-ar putea face in scurt timp pe apa.
powered by imosoftdesign by xtremeweb